İstanbul Gedik Üniversitesi, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans programının temel amacı, mekanların ve mekan çevrelerinin düzenlenmesi sürecinde işlevsel, yapısal ve estetik ölçütleri gözeten; kullanıcı gereksinimlerini önemseyen; özgün, çevreye uyumlu ve ekonomik çözümler üretebilen tasarımcılar yetiştirmektir.
Fakültemiz 2011 yılında kurulmuş; 2012-2013 akademik yılında ise Bölümümüz eğitime başlamıştır. Programımızda eğitim süresi 4 yıl olup; Lisans Yerleştirme Sınavı TM-1 puanı ile öğrenci kabul etmektedir.
Misyon
Yaşam boyu öğrenme prensiplerini benimseyerek; tasarım ve planlama disiplinlerinde sürdürülebilir, yenilikçi, insan odaklı, çevreye saygılı, etik değerler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda, tasarım ilke ve becerilerini eleştirel düşünerek sorumluluk alabilen yetkin iç mimarlar yetiştirmek.
Vizyon
Ulusal ve uluslararası düzeyde tasarım çalışmalarında bilim ve teknolojiyi kullanarak, sürdürülebilir ve evrensel tasarım ilkelerini de dikkate alarak, değişimlere uyum sağlayabilen ve geleceği şekillendiren iç mimarlar yetiştirmek, kültürel ve disiplinler arası çalışmalarıyla öncü bir bölüm olmak.
Mezuniyet Sonrası
Bölümümüzün mezunları, tasarım ofislerinde, şantiyelerde, yapı malzemesi üretim ve satış ofislerinde, yenileme çalışmalarında, mobilya ve mağaza tasarımlarında görev alabilmektedir. Ayrıca mezunlarımız, Türkiye ve yurtdışında lisansüstü programlarına devam ederek, akademik etkinliklerde bulunabilmektedir.
Erasmus Anlaşmaları
- Quasar Progetto srl (İtalya)
- Latvijas Kristiga Akademija (Letonya)
- University American College Skopje (Makedonya)
- European University Republic of Macedonia (Makedonya)
- Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie (Polonya)
- Panswow Wyzsza Szkola Wschodnioeuropejska w Perzemyslu (PWSW) (Polonya)
- Politechnika Lubelska (Polonya)
- Universidade de Evora (Portekiz)
- Universidade da Beira Interior (Portekiz)
- Universitatea Tehnica Cluj-Napoca (Romanya)
- Akademıja Strukovnıh Studıja Zapadna Srbıja (Sırbistan)
- Faculteta Za Dizajn (Slovenya)
Öğrenci Kulüpleri
İç Mimarlık ve Tasarım Kulübü, Sine’Mekan (İç Mimarlık ve Sinema Kulübü)
ÇAP İmkanları
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, Görsel İletişim Tasarımı Bölümü ile ÇAP yapma imkanına sahiptir.
Akreditasyon
Bölümümüzün TAPLAK (Tasarım ve Planlama Akreditasyon Derneği) akreditasyon süreci devam etmektedir.
Yüksek Lisans Programları
- İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Tezli Yüksek Lisans Programı
- İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Yetkinlik ve Program Çıktıları İlişkisi
- Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Ulusal Yetkinlik & Program Çıktıları İlişkisi tablosu
- Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Temel Yetkinlik & Program Çıktıları İlişkisi tablosu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI-İLGİLİ EĞİTİM ALANLARI
No | ANA BAŞLIK | ALT BAŞLIK | PROGRAM ÇIKTILARI | İLGİLİ EĞİTİM ALANLARI |
1. | BİLGİ | Olgusal | İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. | İnsan Odaklı Tasarım
Tasarım Ögeleri ve İlkeleri |
2. | BİLGİ | Kuramsal | Evrensel ölçekte sanat, tasarım, estetik, çevre ve kültür tarihi gibi konuları öğrenir. | Uluslararası Bağlam
İnsan Odaklı Tasarım Tarih |
3. | BECERİLER | Bilişsel ve/veya uygulama becerileri | Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevresi için öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini güncel gelişmelere göre uygular. | İnsan Odaklı Tasarım
Tasarım Süreci İletişim Tasarım Ögeleri ve İlkeleri Işık ve Renk |
4. | BECERİLER | Bilişsel ve/veya Uygulama Becerileri | Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör, gönüllü kuruluşlar…vb) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalar yaparak kullanıcı gereksinimlerine ve beklentilerine uygun şekilde proje yapım ve yönetim süreçlerini analiz eder. | Uluslararası Bağlam
İş birliği Meslek Pratiği ve Profesyonellik İletişim Ürünler ve Malzemeler İnşaat/Yapı/Yapım Yönetmelikler ve Mevzuatlar |
5. | BECERİLER | Bilişsel ve/veya Uygulama Becerileri | Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini, tasarım alanlarındaki çalışmalarda iki ve üç boyutlu görsel, sözel ve yazınsal ifade aracı olarak kullanır. | Tasarım Süreci
İletişim Tasarım Ögeleri ve İlkeleri Işık ve Renk |
6. | KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER | Bilişsel ve/veya Uygulama Becerileri | İç mekân tasarımında, işlevsel, çevresel ve iklimsel faktörlerin gerektirdiği uygulama ve detaylandırma projelerinde, evrensel tasarım ilkeleri esas alınarak farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliği içerisinde tasarım sürecini organize eder. | İş birliği
İnsan Odaklı Tasarım Tasarım Süreci İletişim Çevre Sistemleri ve Konfor İnşaat/Yapı/Yapım Yönetmelikler ve Mevzuatlar |
7. | KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | İç mekân tasarımında mekân-kullanıcı-mobilya ilişkisini, tasarım ve planlama alanlarındaki evrensel tasarım ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek; toplumsal ve kültürel bir anlayış ile sürdürülebilir ve yenilikçi fikirlerle analiz eder. | İnsan Odaklı Tasarım
Tasarım Süreci Tarih Tasarım Ögeleri ve İlkeleri Işık ve Renk Ürünler ve Malzemeler |
8. | KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | İç mekanların kalitesini, kullanıcının konforunu (görsel, işitsel, ısıl) ve güvenliğini sağlamak için gerekli teknik donatım sistemlerini mesleki ölçütler ve standartlar çerçevesinde organize eder. | Meslek Pratiği ve Profesyonellik
İnsan Odaklı Tasarım Işık ve Renk Ürünler ve Malzemeler Çevre Sistemleri ve Konfor Yönetmelikler ve Mevzuatlar |
9. | KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | İç mekân taşıyıcı (inşa edilmiş) ve bölücü elemanlarını, yatay-düşey sirkülasyon sistemlerini ve ince yapı unsurlarını disiplinler arası iş birliği ile tasarlayarak uygular. | İş birliği
Tasarım Süreci Ürünler ve Malzemeler İnşaat/Yapı/Yapım |
10. | KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık meslek etiğini görev ve sorumluluklarının bilincinde, ulusal ve uluslararası ölçüt- standartlara ve yasal çerçevelere uygun olarak, bireysel veya grup bazında çalışarak iç mekanların proje tasarım-uygulama ve yönetimini organize eder. | Uluslararası Bağlam
İş birliği Meslek Pratiği ve Profesyonellik Tasarım Süreci İletişim Tarih Tasarım Ögeleri ve İlkeleri Ürünler ve Malzemeler Çevre Sistemleri ve Konfor İnşaat/Yapı/Yapım Yönetmelikler ve Mevzuatlar |
11. | KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki ulusal ve uluslararası çalışmalarda, sürdürülebilirlik çerçevesinde sosyal sorumluluk projelerini, tasarım etkinliklerini disiplinler arası çalışmalar ile organize eder. | Uluslararası Bağlam
İş birliği Meslek Pratiği ve Profesyonellik İnsan Odaklı Tasarım Tasarım Süreci İletişim Tarih Tasarım Ögeleri ve İlkeleri |
12. | KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için anadilinde ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder. | Uluslararası Bağlam
İş birliği İletişim |