Bölüm Hakkında

İstanbul Gedik Üniversitesi, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans programının temel amacı, mekanların ve mekan çevrelerinin düzenlenmesi sürecinde işlevsel, yapısal ve estetik ölçütleri gözeten; kullanıcı gereksinimlerini önemseyen; özgün, çevreye uyumlu ve ekonomik çözümler üretebilen tasarımcılar yetiştirmektir.

Fakültemiz 2011 yılında kurulmuş; 2012-2013 akademik yılında ise Bölümümüz eğitime başlamıştır. Programımızda eğitim süresi 4 yıl olup; Lisans Yerleştirme Sınavı TM-1 puanı ile öğrenci kabul etmektedir.

Eğitim kadromuz, akademik çalışmalarını iç mimarlık ve mimarlık alanlarında tamamlamış deneyimli akademisyenler ve sektörde kendini kanıtlamış profesyonel tasarımcılardan oluşmaktadır. Bölümümüz geniş kapsamlı eğitim programı ile teknolojik derslikler ve atölyelerde eğitim vermektedir. Programın ilk yılı tasarım, anlatım ve çizim ile ilgili temel dersleri içermekte; ilerleyen yarıyıllarda tekniğe, sanata, çevreye ve insana dair tüm bilgiler öğrencilerimize aktarılmaktadır. Bilgisayarlı destekli dersler ile öğrencilerin tasarımlarını en gelişmiş üç boyutlu sunum teknikleri ile aktarabilmeleri sağlanmaktadır. İkinci sınıftan itibaren başlayan ve diploma projesi ile sonlanan tasarım stüdyoları, her yarıyıl değişen konuları ile tasarım becerisi kazandırmaktadır.

Bölümümüzün mezunları, tasarım ofislerinde, şantiyelerde, yapı malzemesi üretim ve satış ofislerinde, yenileme çalışmalarında, mobilya ve mağaza tasarımlarında görev alabilmektedir. Ayrıca mezunlarımız, Türkiye ve yurtdışında lisansüstü programlarına devam ederek, akademik etkinliklerde bulunabilmektedir.

Vizyon
Ulusal ve uluslararası düzeyde tasarım çalışmalarında bilim ve teknolojiyi kullanarak, sürdürülebilir ve evrensel tasarım ilkelerini de dikkate alarak, değişimlere uyum sağlayabilen ve geleceği şekillendiren iç mimarlar yetiştirmek, kültürel ve disiplinler arası çalışmalarıyla öncü bir bölüm olmak.

Misyon
Yaşam boyu öğrenme prensiplerini benimseyerek; tasarım ve planlama disiplinlerinde sürdürülebilir, yenilikçi, insan odaklı, çevreye saygılı, etik değerler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda, tasarım ilke ve becerilerini eleştirel düşünerek sorumluluk alabilen yetkin iç mimarlar yetiştirmek.

Kimler Bu Programa Başvurabilir?

Bölümümüzü tercih edecek öğrencilerin üç boyutlu düşünme yeteneğine sahip olması, şekil ve uzay ilişkilerini görebilmesi, renkleri ayırt edebilme ve zihinde canlandırabilme gücüne sahip olması gerekmektedir.

Amaç ve Hedefler

  • Eğitim-Öğretim
  • Akademik bilimsel çalışmaların yapılması ve stüdyoların uygulamalı şekilde yürütülebilmesine yönelik olarak Yapı Malzemesi ve Fiziksel Çevre Kontrolü laboratuvarının oluşturulması,
  • Öğretme yöntemlerinde çeşitliliğin (uygulama, teknik geziler, bilgi teknolojileri uygulamaları vb.) geliştirilmesi,
  • İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü ile etkileşim içinde olan Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nün kurulması,
  • Sektör ile ilişkilerin geliştirilmesi ve birimin eğitim-öğretim alanındaki yönlenmesinde ve gelişiminde desteğin temin edilmesi,
  • Girişimcilik, rekabetçilik ve yenilikçilik konularında öğrencilerde farkındalığın geliştirilmesi,
  • Bilimsel Altyapı ve Akademik Yapı
  • Bilimsel ölçütlere göre tanımlanmış olan anabilim dallarının nitelikli temsilcileriyle akademik kadroların buluşturulması,
  • Araştırma projeleri ve tezlerin sektörün ihtiyaçlarını göz önüne alarak ve sektörle işbirliği yaparak geliştirilmesi,
  • Sektörle İşbirliği, Girişimcilik ve Toplumsal Gelişime Katkı
  • Ulusal/Uluslararası işbirliklerinin geliştirilmesi,
  • Bilimsel toplantılar ve sektörle toplantıların düzenlenmesi,
  • Akademik personelin bölgesel turizm yapıları başta olmak üzere yapma çevrenin tasarlanması ve inşa edilmesi konularında uygulamaların niteliğini artıracak şekilde sektördeki paydaşlarla etkileşim içinde olmalarının sağlanması (Meslek Odaları, Sivi Toplum Kuruluşları, Yerel Yönetimler vb. kurum ve kuruluşlar ile temasların sağlanması, sektörel danışma kurulunda bu paydaşlardan temsilciler bulunmasının sağlanması),
  • Sektörle olan işbirliklerinin staj, seminer, danışma kurulu gibi mekanizmalarla sağlanması,
  • Kurumsal Kültür ve Kapasite
  • Kurumsal kalite kültürünün bölüme entegre edilmesi,
  • Kurumsal memnuniyet ve aidiyet kültürünün bölüme entegre edilmesi,
  • Mezunlarla iletişim ve işbirliğinin sağlanması.

Erasmus Anlaşmaları

Poland – Panswow Wyzsza Szkola Wschodnioeuropejska w Perzemyslu (East European State Higher School in Przemyśl)

Macedonia – European University Republic of Macedonia

Öğrenci Kulüpleri

İç Mimarlık ve Tasarım Kulübü

ÇAP İmkanları

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, Görsel İletişim Tasarımı Bölümü ile ÇAP yapma imkanına sahiptir.

Yüksek Lisans Programları

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Tezli Yüksek Lisans Programı; 

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Tezsiz Yüksek Lisans Programı;