Bölüm Hakkında

Nanoteknoloji mühendisliği günümüzde ihtiyaç duyulan yeni teknolojilere uygun nitelikte ileri malzemelerin tasarlanmasını, geliştirilmesini ve üretimini amaçlayan disiplenlerarası bilim ve mühendislik dalıdır ve ileri teknolojiyi akademik eğitim ile birleştiren 21. Yüzyılın en önemli bölümlerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Teknolojinin gelişmesi ve her geçen gün yeni malzemelere ihtiyacın artması nanoteknoloji mühendisliği bölümünün dünyada çeşitli üniversitelerde tercih edilen bölümlerden biri olmasını sağlamıştır.
 
VİZYON
Nanoteknoloji Mühendisliği Bölümü, 
Nanoteknoloji mühendisliği yenilikçi araştırma ve eğitim için uygun ortam yaratarak, nanoteknoloji mühendisliğinde eğitim ve araştırma imkanı sağlayacak bir bölüm olmayı hedeflemektedir. Bölüm vizyonu Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanılan yöntemlere hâkim, analitik düşünme, çözüm üretme/uygulama yeteneğine ve mesleki etik ile sorumluluk duygusuna sahip, ulusal/uluslararası düzeyde kabul gören mühendisler mezun etmek, güncel ve ileri konularda araştırma ve geliştirme projeleri yürüterek bilgi ve teknoloji üretmektir.
MİSYON
Nanoteknoloji Mühendisliği bölümünün misyonu, nanobilim ve nanoteknoloji konusunda ulusal ve uluslararası düzeyde istihdam edilecek nanoteknoloji mühendislerinin eğitiminde, disiplinlerarası yaklaşımla ileri teknoloji malzemeler konusunda öğrenciler yetiştirmektir.
Gelişen teknolojik uygulamalar spesifik yeni nesil malzemelerin üretilmesini gerektirmektedir. Nanoteknoloji mühendisliği spesifik alanlarda ihtiyaca yönelik malzemelerin tasarımı, üretimini kapsayan disiplinlerarası bir mühendislik dalı olup malzeme, fizik, kimya ve biyoloji bilimlerini kapsamaktadır.
Nanoteknoloji mühendislerinin çalışma alanları;
  • Havacılık/Savunma Sanayi
  • Biyoteknoloji
  • Enerji Uygulamaları
  • Biyomedikal Malzeme Sanayi
  • Elektrik elektronik malzeme üretim,
  • Polimer Sanayi
  • Yarı iletken-Sensör Teknolojileri
  • İlaç, Kozmetik ve boya sektörü
vb. sektörlerde üretim ve geliştirme alanları olarak gösterilebilir.