Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (İGÜN-TÖMER); Avrupa Konseyi tarafından 2001 yılında yayımlanan dinleme, yazma, sözlü anlatım ve karşılıklı konuşma gibi dil becerilerine dayalı bir yabancı dil öğretim ve sertifikalandırma sistemini öngören, “Common European Framework of Reference for Languages (Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi) esaslarına göre eğitim vermek üzere 2018 yılında faaliyetine başlamıştır.
İGÜN-TÖMER’de dil öğretimi, dört temel becerinin eşit ağırlıklı olarak (okuma, dinleme, konuşma, yazma) geliştirmesine dayalıdır. Öğretim etkinlikleri, her sınıfta bulunan yansıtıcı, DVD oynatıcı, seviyelere özel hazırlanan ders materyalleri vb. görsel-işitsel araçlarla desteklenmektedir.
İGÜN-TÖMER’de Türkiye’de öğrenim gören öğrencilerin, Türk kültürünü tanıyıp burada yaşamalarını kolaylaştıracak pratiği edinmelerine katkı sağlayıcı etkinlikler planlanmakta ve öğrenci merkezli eğitim modeli benimsenmektedir.
İngilizce, Arapça veya Almanca dillerini ikinci dil olarak öğrenmek isteyenlere ilgili mevzuat kapsamında seviye belirleme sınavları yapmak, bunların sonucuna göre öğrencilere öğretim programları düzenlemek ve sertifika vermek.
Kurslara devam ederek başarılı olan öğrenciler, İstanbul Gedik Üniversitesi Rektörlüğü imzalı başarı sertifikasını almaya hak kazanırlar. İGÜN-TÖMER sertifikaları, birçok kamu kuruluşu ile özel kuruluşlarda dil düzeyinin belirlenmesi açısından referans kabul edilmektedir.
—————————————————————–
Turkish Language Teaching Application and Research Center (IGUN-TOMER) started its activities in 2018 to provide training in accordance with the principles of the “Common European Framework of Reference for Languages” (CEFR), which foresees a foreign language teaching and certification system based on language skills such as listening, writing, oral expression and mutual speech, published by the Council of Europe in 2001.
Language teaching in IGUN-TOMER is based on the development of four basic skills (reading, listening, speaking and writing) on an equal basis. Instructional activities are supported by audiovisual means such as reflectors, DVD players, lesson materials specially prepared for all levels and etc. which are available in each class.
In IGUN-TOMER, the activities are planned for the students studying in Turkey to recognize Turkish culture and facilitating living here. Hence, student-centered education model is adopted and implemented.
To take placement tests from students of English, Arabic, and German according to the standard regulations and designing suitable educational programs for the students in accordance with the results of the placement tests and finally, the issuance of certificates upon completion of the programs.
Students who in complete the courses successfully are entitled to receive the certificate of achievement signed by the Rectorate of Istanbul Gedik University. IGUN-TOMER certificates are recognized by many public and private institutions.