17 Eki 2022

DGS EK KONTENJAN KAYIT REHBERİ HK.

T.C.

İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ

DGS KAYIT REHBERİ

 

2022 DGS sonucu ile Üniversitemize yerleşen siz değerli öğrencilerimizi tebrik ediyoruz. Kayıt işlemlerinizi tamamlamak için açıklamaları dikkatle okumanız ve aşağıda belirtilen tarihler arasında işlemlerinizi gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

Kayıt Tarihleri

Akademik Birim Adı Kampüste

Kayıt Tarihi

Elektronik

Kayıt Tarihi

TÜM BÖLÜMLERİMİZ İÇİN 19-24 Ekim 2022 19-20 Ekim 2022

 

Elektronik kayıt işlemleri 19-20 Ekim 2022 tarihleri arasında e-Devlet üzerinden yapılacaktır.

TAM BURSLU YERLEŞEN ÖĞRENCİLERİMİZİN KAYIT İŞLEMLERİ, SADECE E-DEVLET ÜZERİNDEN ELEKTRONİK KAYIT İLE YAPILABİLECEKTİR.

 

Önemli Linkler; 

e-Devlet Üzerinden Elektronik Kayıt Kılavuzu

https://cdn.e-devlet.gov.tr/themes/ankara/assets/manuals/YOK-Kayit.pdf

 

Akademik Takvim

https://www.gedik.edu.tr/wp-content/uploads/2022-2023-Lisans-onlisans-Akademik-Takvimi.pdf

 

İstanbul Gedik Üniversitesi Mevzuat Listesi

https://www.gedik.edu.tr/hakkimizda/kurumsal/mevzuat

 

Öğrenci Bilgi Girişi

https://obs.gedik.edu.tr/

 

Öğrenci Numaranızı Öğrenmek için;

https://obs.gedik.edu.tr/oibs/ogrsis/no_query.aspx

 

Kayıt Yeri

İstanbul Gedik Üniversitesi Kartal Yerleşkesi

Cumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sok. No:1 Yakacık – Kartal / İSTANBUL

 

İletişim Tel: 444 5 438 – Dahili:      1118-1127                     Mali İşler

1112-1191-1194                     Halkla İlişkiler

1146-1147-1246                     Öğrenci İşleri

 ***********************

Kayıt İçin Gerekli Belgeler

  • 2022 DGS Yerleştirme Belgesi, (karekod ve sorgulama kodlu İnternet çıktısı)
  • Lise diplomasının veya geçici mezuniyet belgesinin aslı ve bir adet fotokopisi (Aslı görüldükten sonra iade edilecektir.)

Lise diplomasının veya geçici mezuniyet belgesinin aslı yok ise, e-Devletten Lise Mezuniyet Belgesi alınabilir, 2008 ve sonrası lise mezuniyetleri e-Devletten sorgulanabildiği için, 2008 yılından önce mezun olan adayların lise diplomalarının aslını kayıt sırasında bir adet fotokopisi ile birlikte getirmeleri gerekmektedir.

  • Önlisans diploması ya da geçici mezuniyet belgesinin aslı veya onaylı fotokopisi,( E Devletten Önlisans Mezuniyet Belgesi alınabilir)

Henüz mezun olmamış, fakat kayıt hakkı kazanmış öğrencilerin okudukları liseden muhtemel mezuniyet tarihini belirtir yazı getirmeleri gerekmektedir.

  • Nüfus Cüzdanı Aslı ve fotokopisi,
  • Askerlik Durum Belgesi (E Devletten alınabilir)

      Askerlik ile ilişiği olan erkek adayların, askerlik şubelerinden Üniversiteye kayıt yaptırmasında bir engel olmadığına dair belgeyi kayıt sırasında teslim etmeleri gerekmektedir.

  • Spor Bilimleri Fakültesine kesin kayıtta: “Spor Bilimleri Fakültesinde Eğitim Görmesinde Sakınca Yoktur” ibaresi bulunan, tam teşekküllü bir hastaneden alınmış Heyet Raporu,
  • Muafiyet işlemleri için; Transkript Belgesi ve Ders İçerikleri kayıt olunan Fakültelerin, sekreterlerine teslim edilecektir.

Kayıtlarla İlgili Bilgiler

Kayıt hakkı kazanan adayların, kayıt için kayıt süresi içerisinde başvuru yapmaları zorunludur. Bu süre içerisinde kayıt için başvurmayan veya kayıt işlemlerini tamamlamayan adaylar kayıt haklarını kaybedeceklerdir.

DGS Öğretim Ücreti Ödeme Yöntemleri (Mali Yükümlülük)

Öğrenim ücreti ödemeleri için öncelikle Mali İşler biriminden ödeme planı alınması gerekir. Ödeme planı [email protected] adresinden e-posta yolu ile peşin veya taksitli ödeme tercihi mutlaka  belirtilerek veya şahsen Kartal Yerleşkesi’ne gelerek alınabilir. (Ödeme planı isteği e-posta konusuna “DGS-Ödeme Planı İsteği- Ad Soyad” yazılması süreci hızlandıracaktır.)

Yerleştirme sonuçlarının YÖKSİS tarafından üniversiteye iletilmesini takiben, 08 Eylül tarihi itibaren ödeme planları e-posta yolu ile veya şahsen Kartal Yerleşkesi’nden bizzat alınarak kayıt süreci için hızlanma sağlanabilir.

Web sitemizde yayınlanan Burs Yönergemizin “Özel İndirimler “ kapsamında talepleri olan öğrencilerimizin ve aynı yönergenin gaziler ile şehit-gazi çocukları ile ilgili maddeleri uyarınca indirim talebi olan öğrencilerimizin  ödeme planı isterken durumlarını özellikle bildirmeleri önemlidir.

1-Peşin Ödeme Yöntemleri

Öğrenim ücreti, ödeme planındaki ücrete bağlı kalınarak, anlaşmalı bankalardaki hesaplara havale/EFT yolu ile veya Kartal Yerleşkesi A Blokta bulunan Mali İşler biriminde kredi kartına tek çekim yöntemi ile peşin olarak ödenebilir. Peşin ödemelerde %5 indirim uygulanır. (*)

(*) Önemli Not: Ödemelerini banka kanalı ile gerçekleştirecek öğrenci ve velilerimizin; dekontun açıklama kısmına öğrenci T.C. kimlik numarası, Ad ve Soyadı yazdırmaları kayıt işlemlerinin hızı ve etkinliği açısından önemlidir.

 

  1. Taksitli olarak Kredili Mevduat Hesabı (KMH) İle Ödeme Yöntemi

Öğrenim ücreti, Mali İşler biriminden alınan ödeme planı ile Üniversite tarafından tahsilat için ilan edilen anlaşmalı bankalara başvurularak, bankaya özel Kredili Mevduat Hesabı (KMH) sözleşmesi düzenlenmesi koşulu ile; ilk taksiti (peşinat) kayıt aşamasında, kalan dokuz taksiti ise izleyen aydan itibaren her ayın ilk beş günü içinde olmak üzere toplam on eşit taksitte ödenebilir.  (İzleyen aydan itibaren bu taksitler öğrenci tarafından KMH açılan bankadaki hesaba yatırılacak, banka bu tutarı Üniversiteye aktaracaktır. Taksitli ödeme anlaşması yapanların Üniversite hesaplarına doğrudan ödeme yapmamaları gerekir. Aksi durumda banka hesap sahibi adına kredi açacak ve taksit tutarını üniversiteye ödeyecektir. )

KMH sözleşmesi onaylanan ve ilk taksiti (peşinat) yatıran öğrencilerin banka tarafından KMH hesabı açıldığına dair onayını içeren ödeme planı ve ilk ödemenin dekontunu birlikte e-posta yolu ile Mali İşler birimine ([email protected]) çok hızlı bir şekilde iletmeleri gereklidir. Kartal Yerleşkesi’nde kayıt gerçekleştiren öğrencilerin e-posta göndermelerine gerek yoktur.

Mali İşler biriminin tahsilata dair onayı sonrasında izleyen diğer kayıt işlemleri yapılacaktır.

(*) Önemli Not: Ödemelerini banka kanalı ile gerçekleştirecek öğrenci ve velilerimizin; dekontun açıklama kısmına öğrenci T.C. kimlik numarası, Ad ve Soyadı yazdırmaları kayıt işlemlerinin hızı ve etkinliği açısından önemlidir.

Anlaşmalı Bankalarla İlgili Olarak;

2022-23 Akademik Yılı kayıtları için anlaşmalı bankalarımız Akbank, Al Baraka, Denizbank, İş Bankası ve Albaraka Türk bankalarıdır.  Banka işlemleri için nüfus cüzdanı gerekmekte olup, ehliyet ve diğer kimlik belgeleri kabul edilememektedir.

  • KMH işlemleri için öğrenci veya öğrenci adına 18 yaş üstü çalışan veya emekli bir kişi gelir belgesi ile birlikte bankaya başvuracaktır.

 

İletişim Tel: 444 5 438  E-Posta: [email protected]