29 Ara 2023

GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN “GEDİK HOLDİNG ve İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ İÇİN TASARLADIĞI “KURUMSAL KİMLİKTE HAYVAN ARKETİPİ BETİMLEMELERİ SERGİSİ”AÇILDI…

Görsel İletişim Tasarımı (Tezli/Tezsiz) Yüksek Lisans Programı Öğrenci Tasarım Çalışmaları GİT YL 528 Proje II Dersi Kapsamında üretilen Kurumsal Kimlik öğesi olan Belirtke- Logo çalışmalarından oluşan sergi açıldı. Sergi Rektörümüz Sayın Prof. Dr. Ahmet KESİK, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Dekanı Sayın Prof. Dr. M. Zafer AKDEMİR, Öğretim Üyeleri ve öğrencilerin katılımı ile açıldı. Sergi öncesinde B Blok 7.Kat Toplantı Salonu’nda; GİT YL 528 Proje II Dersi hocası ve Proje Danışmanı Dr. Öğr. Üyesi Ruhcan AKİL, Belirtke, Logo, Arketip, Hayvan Arketipi, Dünyadaki Hayvan Arketipi kullanan markalar hakkında ders içeriği ve uygulama proje konusu hakkında bir sunum gerçekleştirdi. Sonrasında ise Rektörümüz Sayın Prof.Dr. Ahmet KESİK hocamız, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Dekanı Sayın Prof. Dr. M. Zafer AKDEMİR hocamız ve Dekanlık Yönetimi, MTF  Öğretim Üyeleri ve Görsel İletişim Tasarımı Bölümü öğrencilerin geniş katılımı ile sergi açılışı gerçekleştirildi. Sergi, 14.OCAK.2024’e değin B Blok 7.Kattaki “GALERİ; Koridor” da izlenebilir.

Arketip kelimesi, ilk anlamıyla; kalıp, şablon, ilk tip şeklinde ifade edilmektedir. Arketipler gerçekte kültür öğesini oluşturan yapıtaşlarıdır. İnsanlar uzun dönemler boyunca karşılaştığı benzer olayları bir süre sonra belli davranış kalıplarına oturtmuş ve bu kalıpları kuşaklar boyunca aktarmaya başlamış, arketip denilen şablonlar ortaya çıkmıştır. Sanatın çeşitli alanlarında da kullanılan bir sözcüktür. Mimarlıkta, “ileriki dönemlerde geliştiği bilinen bir mimarî ögenin henüz en yetkin biçimine ulaşmamış ilk örneği” anlamına gelir… Dünyada ve Kıta Avrupası’nda birçok markanın hayvan arketipi ile ilişkilendirilerek tüketiciye sunulduğu bilinmektedir. Hatta, bu hayvan arketipleri bazen animasyon, bazen de çizgi roman karakterine dönüşerek marka üzerinden insanlarla iletişim kurulmasında yardımcı olmaktadır. Örneğin, Adem; soyut şeyleri algılayan, bilen insanın (Latince: Homo Sapiens) arketipidir. “Adem’in çocukları” tüm insanlığı tanımlamak için kullanılan sembolik bir söz kalıbıdır.

Tasarım aynı zamanda bilginin bileşenlerinin bir sentezi yani sonucudur. Bilgi tasarıma yön verir ve o soyutlamayı anlamlı kılar. Eğer, Yaban Kazı’nın 10 bin fitten uçtuğu bilgisi bilinmeseydi, Yıllar önce grafik tasarımcı, Mesut MANİOĞLU Türk Hava Yolları’nın belirtkesine Yaban Kazı çizmezdi. Ki, bilindiği üzere tasarımcı 1.’ci olarak yarışmayı kazanmıştır…

2023 Bahar Döneminde, Görsel İletişim Tasarımı (Tezli/Tezsiz) Programı öğrencileri ile hayvan arketipi konusunu ders konusu olarak işleyip, uygulama örneklerini inceleyerek, Gedik Holding ve İSTANBUL Gedik Üniversitesi için Hayvan Arketipi başlıklı Kurumsal Kimlik çalışmalarını gerçekleştirdik. Şimdi de, Yüksek Lisans Öğrenci çalışmalarını bir sergi ile bölümümüzde okumakta olan ve bu yıl yeni kayıt olan 1. Sınıf öğrencileri ve üniversitemizin kurumsal kimliğine tanık olan diğer fakülte öğretim üyelerine ve öğrencilerimize sunuyoruz. 27.Aralık.2023, çarşamba günü, saat: 15:00’de, GEDİK Holding’in 60.’cı Yılı, İSTANBUL Gedik Üniversitesi’nin 13.Yılı için; “Kurumsal Kimlikte, Hayvan Arketipi Betimlemeleri” Yüksek Lisans, Öğrenci Sergisi açıldı.

Serginin amacı, Üniversitemizin Yüksek Lisans Tezli/Tezsiz Programlarına dikkat çekmek, özelde de Görsel İletişim Tasarımı Tezli/Tezsiz Programını tanıtmak, Eğitim programı ve Proje derslerinin sektörde karşılık bulacak kurumsal kimlikte hayvan arketipi vb. Kavramsal, soyut-spesifik konulara öğrencilik döneminde alışmalarını sağlamak, öğrencilerde kurum aidiyeti oluşturmak için Konu-Temaya ders programında yer verilmiştir. İstanbul’daki benzer Yüksek Lisans programlarından farkımızı;  tematik ve kavramsal temalara yönelik akademik, kültürel ve sosyal konulardaki uygulamalarımızı sergileyerek paylaşmak istedik. Öğrencilerimize de sektörde çalışma ve iş yaşamlarında başarı ve kolaylıklar dileriz.