Bilgi İşlem Daire Başkanlığı; Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararname’nin 26. Maddesi uyarınca, İstanbul Gedik Üniversitesi İdari Teşkilatının bir birimidir.
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı; İstanbul Gedik Üniversitesi Ana Yönetmeliği’nin 36. Maddesi uyarınca Genel Sekreterliğe bağlı Üniversite idari teşkilatı birimidir.
Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararname’nin 34. maddesi uyarınca Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’nın görevleri şunlardır:
a) Üniversitedeki bilgi işlem sistemini işletmek; eğitim, öğretim ve araştırmalara destek olmak,
b) Üniversitenin ihtiyaç duyacağı diğer bilgi işlem hizmetlerini yerine getirmek.
Misyon
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı olarak, kurumun bilişim teknolojileri ihtiyaçlarını zamanında, güvenilir ve etkin bir şekilde karşılayarak, kurumsal hedeflere ulaşılmasına katkı sağlamak, sürekli gelişen teknolojilere uyum sağlayarak hizmet kalitesini artırmak ve kurum çalışanlarının verimliliğini desteklemek.
Vizyon
Ulusal ve uluslararası düzeyde öncü, yenilikçi ve sürdürülebilir bilişim çözümleri sunarak, bilgi ve iletişim teknolojilerinde mükemmeliyeti sağlayarak kurumun geleceğine değer katmak.
Temel Değerler