24
May
2024
DOÇ. DR. DENIZ AKÇAY BALCI, OKAN ÜNIVERSITESI’NDE GERÇEKLEŞMEKTE OLAN 1.ULUSLARARASI GÖRSEL-İŞITSEL KÜLTÜRDE KADIN SEMPOZYUMUNDA…
Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Öğr. Üyesi Doç. Dr. Deniz AKÇAY BALCI, OKAN Üniversitesi TUZLA Kampüsü’nde, 1.Uluslararası Görsel-İşitsel Kültürde Kadın Sempozyumda 24.Mayıs.2024, Cuma günü Saat: 11:15 – 12:15 arasında gerçekleşecek, “Sosyal Medya’da Kadın Temsilleri” başlıklı Yüzyüze oturumunda, Oturum başkanlığı/Moderatörlük yapacaktır. Fakülte ve bölümümüzü farklı bir üniversitede temsil edecek hocamıza başarılar dileriz.
İstanbul Okan Üniversitesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi (Sinema Televizyon Bölümü) ile Uygulamalı Bilimler Fakültesinin (Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü)ortaklaşa düzenleyeceği,”1. Uluslararası Görsel İşitsel Kültürde Kadın Sempozyumu” 23-
25 Mayıs 2024 tarihleri arasında gerçekleşecektir.
Sempozyuma Çağrı Açıklamasında;
“19.yy’ın kadın hakları mücadelesinden, akademilerdeki kadın çalışmalarına ve feminizmin tarihsel kuramsal zenginliğine kadar uzanan süreç, kimileri için kadının toplumsal rollerinde önemli kazanımlara işaret edebilir. Ancak toplumun her zerresinde, farklı kültür, bölge ve ırklarda, cinsiyet eşitsizlikleri, engeller, geleneksel hakim inanışlar varlığını sürdürmektedir. Özellikle gündelik hayatımızı şekillendiren görsel-işitsel dünyada kadına biçilen toplumsal roller ve temsil ilişkilerinde görünmez ayrımcılıklarla, daha da dikkatli bakmamız gereken metinsel stratejilerle karşılaşmaktayız. Dahası katlanarak büyüyen görsel-işitsel içerik talebi endüstri üretimini hızlandırırken hakim inanış, imgeler ve sunumlar ve temsiller meşruluğunu yeni nesillere aktararak sürdürmektedir. Bununla birlikte görsel-işitsel kültürdeki cinsiyet eşitsizliğini körükleyen algoritmaların yönlendirdiği bir tüketim kültürü evreninde kadınların sadece bir tüketici ve tüketim nesnesi olarak hedeflenmediği çalışmalar da gerçekleştirilmektedir.
“19.yy’ın kadın hakları mücadelesinden, akademilerdeki kadın çalışmalarına ve feminizmin tarihsel kuramsal zenginliğine kadar uzanan süreç, kimileri için kadının toplumsal rollerinde önemli kazanımlara işaret edebilir. Ancak toplumun her zerresinde, farklı kültür, bölge ve ırklarda, cinsiyet eşitsizlikleri, engeller, geleneksel hakim inanışlar varlığını sürdürmektedir. Özellikle gündelik hayatımızı şekillendiren görsel-işitsel dünyada kadına biçilen toplumsal roller ve temsil ilişkilerinde görünmez ayrımcılıklarla, daha da dikkatli bakmamız gereken metinsel stratejilerle karşılaşmaktayız. Dahası katlanarak büyüyen görsel-işitsel içerik talebi endüstri üretimini hızlandırırken hakim inanış, imgeler ve sunumlar ve temsiller meşruluğunu yeni nesillere aktararak sürdürmektedir. Bununla birlikte görsel-işitsel kültürdeki cinsiyet eşitsizliğini körükleyen algoritmaların yönlendirdiği bir tüketim kültürü evreninde kadınların sadece bir tüketici ve tüketim nesnesi olarak hedeflenmediği çalışmalar da gerçekleştirilmektedir.
1. Uluslararası Görsel-İşitsel Kültürde Kadın Sempozyumu, katılımcıların soruları, araştırmaları ve düşünceleri ve deneyimleriyle görsel işitsel dünyamızın cinsiyetçi yanına eleştirel bakışları zenginleştirecek bir zemin yaratmayı hedefliyor. Sosyal davranış normlarını algı ve tutumları biçimlendiren yansıtan ve aynı zamanda onları yönlendiren dinamikleriyle toplumsal cinsiyet rollerini yeniden üreten görsel-işitsel kültüre, sanatçılar, araştırmacılar, akademisyenler, yaratıcılar, düşüncelerini ve bulgularını paylaşmak, görünmeyenleri görünür kılmak isteyen tüm katılımcılara açıktır. Sınırlı olmamakla birlikte aşağıdaki konu ve başlıklarda 1. Görsel-İşitsel Kültür Uluslararası Kadın Sempozyumu’nda sunum ve bildirilerle Kadının nesnel varlığı yüksek sesle dile getirilecektir.
- Görsel-işitsel kültür üretiminde kadınlar (tiyatro, sinema ve müzik alanları)
- Görsel-işitsel kültür yönetiminde kadınlar
- Görsel-işitsel kültür içeriklerinde kadının yeri ve konumlandırılması
- Sesini bulmaya çalışan kadınlar, popüler kültürde içerik üreten kadınlar ve fenomenler (podcastler, youtube, tik tok, instagram vb. mecralar)
- Aktivist kültürde kadın: aktivist faaliyetlerde kadınlar nasıl rol almaktadır? Cinsiyet eşitsizliği konusunda aktivist kadınlar neler yapmaktadır? Aktivist faaliyetlerde kadınlar kitleler tarafından nasıl algılanmaktadır?
- Kadının Görsel- işitsel Kültürdeki Mirasının Arşivlenmesi ve Aktarımı
Yayınlanma Tarihi: 24 Mayıs 2024Son Güncelleme Tarihi: 13 Eylül 2024